Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 31. desember 2013

Det siste kortet i 2013!

Takk til dere som har fulgt postkortbloggen siden jeg startet den i juli i 2013 - det har vært koselig og jeg håper dere koser dere med kortene mine, det gjør i alle fall jeg!
Jeg avslutter i år med et kort utgitt på Förlag Nordisk Konst, Stockholm, nr. 6053 (det kaaaan være 6058, men jeg heller mest mot 6053). Tegnet av Stina Broome, jeg vet ikke så mye om henne og klarer heller ikke å tyde poststemplet her, men portoen er 10 svenske øre, så det er noen år gammelt.


mandag 30. desember 2013

Nå går det mot slutten!

Ja, ikke for bloggen, men for året 2013! Det feires her i dag med et tysk gammelt nyttårskort. Poststemplet 2. januar 1911, det er nummerert 90.035, utgiver vet jeg ikke.

Kan det være en kar som er på frierferd her tro?


søndag 29. desember 2013

Kanefart

Enda ett av Erling Nilsens motiver med fjordingen foran sleden. Frimerket fjernet, men sendt julen 1947 ifølge julemerket fra NKS. 


lørdag 28. desember 2013

Juleselskap?

Kanskje du skal på juleselskap i romjulen? Er du like pent kledd som disse to? George Schumann igjen, Børrehaug & Remen S/5515, poststemplet 19.12.1957, porto 25 øre. Gullkant og gullskrift.


fredag 27. desember 2013

Nyttårshilsen

Dette kortet er sendt som en nyttårshilsen den 27. desember 1949, derfor passet det godt å ta det med i dag. Som noen kanskje skjønner er dette også George Schumann (ja, jeg samler litt spesielt på ham!). Utgitt på Mittet & Co, Oslo, serie N 2618, porto 15 øre.


"Med mine beste takk for vennlig julehilsen sender jeg dere de beste ønsker om et godt nytt år" står det å lese på dette kortet, noen med litt dårlig samvittighet for å ha droppet julegaven kanskje? Ingen grunn til det, spør du meg!

torsdag 26. desember 2013

På skøytetur

I romjula er det godt å komme seg ut og få rørt litt på seg etter all julematen og da passer det godt med en skøytetur på isen! Poststemplet 21. desember 1960, Oppi 159/15, porto 25 øre. George Schumann.


onsdag 25. desember 2013

Julegave!

Tjoho! Jeg fikk denne boka i julegave fra Lille Gubben:


Har bare fått bladd litt i den ennå, men skal sette meg ned og kose meg skikkelig med den senere i romjula og se hva jeg har og ikke har av de kortene som er avbildet. Jeg har noen av dem har jeg sett.

Jeg har også fått en bunke postkort som jeg skal se nøyere på senere - det var en koselig julegave fra mine trivelige postkortvenninne Heidi! Tusen takk for den, Heidi!