Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 2. juni 2015

Moe kirke, Orkdal

Endelig ble det et nytt tilskudd til Orkdals-samlingen også! Det er lenge siden sist! Dette kortet viser Moe kirke som ligger litt lengre sør i dalen og grunnen til at jeg bare MÅTTE ha dette er at Lille Gubben i sin tid ble døpt her.

Kortet er poststemplet 18.XII 1904 og portoen er 5 øre, enerett R.K., hvem nå det måtte være. Kortet er brukt som julekort, men bildet er visst fra konfirmasjonene i kirka samme år. 


Edit: bildet er ikke fra konfirmasjonene, men fra en misjonssøndag tidligere samme høst, jfr. boka "Hilsen fra Orkedalen" av Geir Mule.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar