Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 19. august 2015

Safran fra Figgjo Flint

Var på bruktmarkedet som er utendørs i Trondheim hver søndag nå i sommerhalvåret sist helg og 3 fløtemugger ble med hjem. Offisielt har jeg sluttet å samle på fløtemugger, men det hender det blir med en hjem om jeg finner en jeg liker.

Denne gangen ble det altså med tre stykker hjem og først ut er denne i serien Safran fra Figgjo Flint;



Jeg har stor sans for noen av disse 70-talls servicene, synes de har herlige og fargerike mønstre og så er de jo omtrent uslitelige! Mønsteret er designet av Rolf Frøyland for Figgjo og ble produsert fra 1973 til 1980. Slike servicer er populære for tiden og går for ganske høye priser hos brukthandlere. Fløtemugga mi er 5 cm høy og feilfri og jeg ga en hundrings for den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar