Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 3. august 2016

Dalahester

De tre siste somrene har vi vært en tur i Mora og det har selvfølgelig blitt med noen Dalahester hjem og jeg tenkte jeg skulle presentere dem her i samlerbloggen.

Vi begynner med den jeg kjøpte i år:



Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en grønn, men måtte flire da jeg sto foran hylla med alle hestene på Mora-boden - de finnes i omtrent alle farger unntatt grønn! Jeg sto med denne gule og en svart i hendene og gikk for den gule. Etterpå angret jeg selvfølgelig på at jeg ikke kjøpte begge...

Denne er 9,5 cm høy og kostet 175,-. De er skamløst dyre, men folk kjøper jo... *host* De finnes i mange størrelser, jeg har denne utgaven i 3 størrelser. Jeg ønsker meg selvfølgelig den største, den var vel rundt 30 cm og kostet nesten en tusing...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar