Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 6. mars 2014

Hvem er dette?

Jeg har ingen opplysninger om hva denne hesten heter, men jeg antar eieren i alle fall  var veldig stolt av den ettersom den kom på postkort! Kortet er jo gammelt og man brukte vel ikke penger i hytt og pine på denne tiden. Hesten er flott og karen i sulkyen (eieren?) ser da unektelig veldig stolt ut?


Kortet er postsendt 23 XII 1920 med hilsenen "Glædelig Jul! & Godt Nytaar! Hilsen O. Fareth". Vedkommende jeg har kjøpt kortet av har notert at mannen i sulkyen muligens er Ole Olsen Faret, hestehandler fra Hornnes, f. 24/8-1885. Om noen skulle ha mer info her blir jeg veldig glad for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar