Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

fredag 21. august 2015

Porsgrund Porselen

Den tredje fløtemugga fra bruktmarkedet er fra Porsgrund Porselen, men jeg vet ikke hva servicet heter, jeg antar det har et navn. Mugga er mer klassisk med blomster og har et yndigere design enn de to forrige jeg har vist på bloggen de siste dagene. Men vakker er den!






Dette stemplet ble brukt i perioden 1911-1935, men det finnes også et stempel hvor det står "Porsgrund Norway" i ring rundt med produksjonsåret under. Om denne er produsert i 1950 eller rundt 1920 vet jeg altså ikke. Om noen vet hva mønsteret heter og når det er produsert blir jeg veldig glad! Den er 9 cm høy, feilfri og kostet 100,-.

Edit: Litt leting på nettet viser at den er produsert i 1950 ja. Men jeg er fremdeles interessert i å vite hva mønsteret heter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar