Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 8. februar 2015

Morsdag

Som seg hør og bør er det selvfølgelig et morsdagskort på bloggen i dag! Jeg vet ikke hvor gammelt kortet er, det er ubrukt og dermed udatert, men veldig, veldig koselig! B.K.W.I. 700-3.


Moders kjærlighet er sjælemindet
fra barndommens lyse strand.
Moders kjærlighet er stjerneskinnet
over fremtidens dag og land!

E.N.

onsdag 14. januar 2015

Ohoi!

Og der er straks halve januar gått uten at jeg har rukket å legge ut ett eneste postkort siden nyttårshelgen!
 
Jeg samler jo på kort fra Orkanger / Orkdal der Lille Gubben kommer fra, men også på kort fra Stadsbygd der min morsslekt kommer fra og hvor jeg selv tilbrakte hver eneste ferie og et utall helger frem til jeg var 20 år da min mormor døde.
 
Det som er litt merkelig er at fra Orkdal så finnes det mengder med kort - det er jo laget en hel bok med postkortmotiver fra Orkdal! Men fra Stadsbygd... Jeg tror jeg har klart å skrape sammen 5-6 motiver bare. Dette vant jeg på qxl på selve julaften:
 


torsdag 1. januar 2015

Godt Nyttår!

Godt Nytt Postkortår!

Årets første postkort er et svensk minipostkort og som seg hør og bør er det hopprenn også på postkortet som det sikkert også er i Garmish Partenkirchen, eller hvor det nå pleier å være.


onsdag 31. desember 2014

Årets siste dag og siste kort!

Da har vi kommet til den siste dagen i 2014 og året har gått kjempefort - som vanlig!

Årets siste kort er et nyttårskort som er poststemplet 28/12-1939, tror jeg.


tirsdag 30. desember 2014

Og enda litt mer kjelketur

Er usikker på hvem som har tegnet dette, men det er utgitt på Aune 502478, poststemplet 17/12-1985.


mandag 29. desember 2014

Hva med skøyter da?

Skøyter er noe av det morsomste vi vet om vinteren og sannelig har jeg ikke et nisser-som-går-på-skøyter-kort også! Det er vel Svein Solem dette også, utgitt på Mittet, 134 / 060 og poststemplet julen 1974.


søndag 28. desember 2014

Eller kjelke?

Eller kanskje du foretrekker kjelke fremfor ski? De ser litt skrekkslagne ut nissene til Gunnar Bratlie i alle fall! Utgitt på Aune forlag 1/9, jeg tror det er poststemplet julen 1975.