Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

lørdag 18. januar 2014

Henderson Milton

En av de nydeligste spranghester som noen gang har eksistert etter min mening! Den lille vallaken hoppet som en gud og så ut som hest for guder! Han var født 16. februar 1977 og døde 4. juli 1999, han ble altså 22 år gammel. Hans far het Marius (tysk varmblods) og hans mor Aston Answers (irish draught).

Milton begynte å konkurrere internasjonalt i 1985, sammen med John Whitaker. Milton vant mange, mange konkurranser og var den første hesten som ikke var løpshest som vant over £1 million i løpet av sin karriere.

Kortet er utgitt av Scandecor, foto Cornelia Nordström fra Pressens bild, nr. 1311.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar