Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 26. januar 2014

Straus

Tenke seg til - for rundt 25 år siden delte Pennyklubben ut en lys levende hest til et av sine medlemmer hvert år! Jeg husker i alle fall shettisen Miss Penny (?), nordlandshesten Mr. Penny (som jeg mistenker egentlig het noe helt annet, jeg har aldri klart å finne ham i stambøkene, om noen vet hva han egentlig het så vi jeg gjerne vite det!) og haflingeren Straus! Jeg lurer på om det ikke var en kaldsblodshoppe også?

Straus har jeg faktisk 3 postkort av, de har antagelig vært med i en Penny-kalender i sin tid.

Straus

Far: Steinadler
Farfar: Stüber
Farmor: Verona Nora

Mor: Linda
Morfar: Matko
Mormor: Lira


Han var vallak, født 1.5.1984 og var pennyhest i 1988, den heldige vinner var Eirin Horrigmoe fra Narvik.


Her er han i vilter lek med New Forest / Araber-blandingen Grey King som også gikk under tilnavnet Tøfflus.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar