Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 19. august 2014

Kjøper du postkort på ferie?

Nå tenker jeg ikke på postkort som du sender venner og familie, men postkort til å samle på? Ikke av akkurat de motivene du samler på i samlingen din (det er lite George Schumann eller Elsa Beskow å finne på Mallorca for å si det sånn!), men av stedet du er på rett og slett? Selv har jeg en egen perm der jeg samler postkort fra reiser jeg har vært. Hver enkelt tur har sitt eget skilleark der jeg noterer hvor turen gikk, når, hvem jeg reiste med og hvilket hotell vi bodde på.

Dessverre har jeg ikke klart å finne igjen en haug kort jeg kjøpte på Kreta for to år siden og på Mallorca i fjor (er det mulig???), men sørget selvfølgelig for å dokumentere skikkelig da jeg nettopp var en uke på Mallorca igjen:


Ikke alle postkort er firkantede! 


Postkort med bilde av hotellet måtte jeg jo ha!


Nå kunne jeg jo selvfølgelig lagt ut bilde av alle kortene jeg kjøpte, men jeg tror kanskje bilder av 34 ulike postkort fra Mallorca vil bli i kjedeligste laget så det får holde med disse. Og snart kommer det postkort fra en annen kjent ferieøy i bloggen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar