Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

lørdag 11. oktober 2014

Skansen i Trondheim

Jeg har to kort av Skansen i Trondheim, det første er fra da et britisk kongeskip (Queen Mary?) var på besøk i Trondheim sommeren 1969, utgitt på Kunt Aune kunstforlag F-4454-0:


Det andre muligens litt eldre og jeg må tilstå at jeg gjorde store øyne da jeg så nærmere på kortet og så hva som står bakerst i køen! En hest!!! Også utgitt på Knut Aune kunstforlag F-2987-6:


Jeg har tatt ferja til og fra dette ferjeleiet utallige ganger i min barndom, den gikk fra Trondheim til Vanvikan og brukte ca. 50 min på overfarten mener jeg å huske. Jeg matet krabbene underveis noen ganger gitt... Da jeg var veldig liten gikk noen avganger via Vanvikan og til Rørvik på Stadsbygda og om vi kunne tok vi den dit, da var det bare et par km med buss til mormors hus. Men dette anløpet ble nedlagt og erstattet av ferja som nå går mellom Flakk og Rørvik og ferja fra Trondheim til Vanvikan ble erstattet av hurtigbåt, antagelig samtidig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar