Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 4. november 2014

Same, same, but different II

Jeg stusset da jeg fant dette kortet på qxl nylig, jeg hadde da dette fra før, men det var noe som var annerledes? Ved nærmere ettersyn viste det seg at det ene var speilvendt! Det er tegnet av George Schumann, selvfølgelig.

Det første kortet jeg kjøpte er 15x10,5 cm, altså vanlig storformat, utgitt på Mittet & Co, nr. 139/005-18., printed in Norway, ikke kolorert:


Det andre kortet er 14x9 cm, er usikker på hvilket forlag dette er, symbolet ser ut som en litt merkelig A eller som tallet 21 eller 24 (?) med tre små sirkler under, med nr.172/10, det er lett kolorert og strekene er mer uthevet:


Begge kortene er ubrukte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar