Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 3. november 2014

Same, same, but different

Plutselig satt jeg her med to varianter av samme motiv gitt - jeg har flere av denne typen da, det kommer et eksempel i morgen også. 

Julekortet er 11x6,5 cm, har gullkant og gullpynt på en del detaljer, og God Jul er skrevet med gotisk-aktig gullskrift, utgitt på Oppi som Norsk kunstnerkort 489/9, postsendt julen 1957:


Nyttårskortet skulle man tro er nyere, men det ser ikke slik ut! Det er også utgitt på Oppi som Norsk kunstnerkort 531/1, er 14x9 cm, ingen gullsaker her og Godt nyttår er skrevet med svart "maskinskrift", poststemplet 30/12-1941:

Jeg liker godt motivet da og synes det er litt morsomt at de har gjenbrukt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar