Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 23. oktober 2016

Kårmo i Orkdal

For en ukes tid siden dumpet et gammelt postkort ned i postkassen min. Dessverre ingen dato, men på facebook menes det at bildet er fra 1920-30-tallet. Det er tatt av fotograf J. Sødahl og det er preget "Orkedalsören" nederst til høyre i bildet.



Jeg ble så nysgjerrig på hvor i Orkdal dette var så jeg spurte på facebook-gruppa Orkdalinger og etter mange forslag hvor de fleste pekte mot samme sted, tok vi noen bilder da vi kjørte hjem fra hytta i dag og da vi kom hjem sammenlignet vi og kunne fastslå at de hadde rett, det er på Kårmo litt lengre sør i dalen:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar