Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 4. desember 2017

4. desember

Jeg har tydeligvis ikke den store oversikten over mine julekort for da jeg satt og bladde i julekortene for å finne noen til bloggen fant jeg et som er tegnet av Inga Borg og jeg har overhodet ikke noe minne om at jeg har kjøpt det! Det kan jo være et som har fulgt med i en lot da.

Inga Borg var svensk, f. 25/8-1925, d. 24/10-2017. Hun er mest kjent for tegningene og bøkene om Plupp som egentlig er et lite troll, men på dette kortet ser han da virkelig ut som en liten nisse med den røde lua og det lange, hvite skjegget! Reinsdyrene gjør jo juleinntrykket komplett og når vi snur kortet så ser vi at det er brukt som julekort også. Utgitt av WWF og postgått i 1997, den gangen kostet det 3,70,- å sende et kort, må si portotakstene har økt de siste 20 årene...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar