Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

fredag 8. desember 2017

8. desember

Da jeg var liten var alltid julebladet "Nissens jul" fast innslag i julen. Jeg elsket det! Historiene, tegningene, oppgavene og ikke minst fargeleggingssidene! I voksen alder har jeg jo skjønt at den som tegnet alle disse flotte tegningene var Otto Wiese Moe (1922-2004) som etterhvert kalte seg Wimo. Han har illustrert mengder av tidsskrifter og det finnes mange julekort med hans karakteristiske nisse-strek. Han er ikke min favoritt-kunstner når det kommer til julekort, men nissene hans bringer frem så mange koselige barndomsminner at jeg liker dem allikevel.

Her er gammelnissen litt ille ute! Men smånissene rekker frem en hjelpende hånd og jeg regner med det går bra denne gangen også! Kortet er postgått julen 1998 og portoen var dette året 4,50,-.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar