Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 3. mai 2018

Ilens kirke

Kortet viser Ilen kirke og det er stemplet "H. O. H. 1910 No. 206" på baksiden, så jeg går ut fra at kortet er fra 1910, det kan vel stemme med motivet også. Dette er den kirken jeg er både døpt, konfirmert og gift i. Jeg stusset veldig på den store bygningen til venstre for kirken, men det må være gården som ligger ved enden av Ilaparken, der har det vært kiosk, apotek, sykkelbutikk og nå er det en Joker-butikk der.

Ilens Kirke seet fra Elgeæter Bro


"Mine bedste önsker i anledning den store dag. Jeg önsker du maa leve længe og faa være frisk. Hurra for den 27de. Venligst Ruth". Noen hadde tydeligvis stordag og fikk gode ønsker fra Ruth.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar