Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 11. september 2014

Svane av Schumann

Dette lå ute på qxl før jeg dro til Kreta og auksjonen kom til å gå ut før jeg kom hjem. Kunne ikke ta sjansen på å la denne godbiten gå fra meg og la inn et klekkelig forhåndsbud. Heldigvis for meg ga andre opp kampen en god stund før det gikk så langt og kortet ble mitt for 80,-.


Dette er signert så det er ingen tvil om kunstneren her, det er dessuten tegnet i typisk Schumann'sk strek. Utgitt på Oppi Kunstforlag 2139/21 og postgått i Larvik 13/10-1944, portoen er 10 øre.

Kortets avsender er tydeligvis en snill kar, for bare les hva som står på:

"Kjære Johan! Du er alt for snill. Tusen takk for boken. Den var veldig moro. Akkurat da hadde jeg ikke noe annet å lese på. Jeg skriver stygt. Jeg har verkefinger. Hilsen..."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar