Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 18. september 2014

Admiralen

Sjekk denne lille skatten som dumpet ned i postkassen min i dag! Ok, det er ikke et ordentlig postkort, det har nemlig helt blank bakside, men jeg liker det allikevel og tar det derfor med.

Det var tydeligvis ikke helt uvanlig å lodde ut (!) hester sånn for omtrent hundre år siden! Jeg har i alle fall ett slikt kort til med hesten Falken som loddes ut. Litt pussig kanskje, men på den annen side drev jo Penny-klubben med å gi bort en hest i året i flere år så...

I alle fall, på kortet står følgende tekst: "Admiralen" med Sæle og Dogcart. 5te Gevinst i Sjømands-Lotteriet. 50 Øre pr. Lod. Trækning 4de December 1911.

5. gevinst??? Hvis en hest med seletøy og trille var 5. gevinst skulle jeg likt å vite hva førstegevinsten var!!! Et hus!?`


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar