Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 9. september 2014

George Schumann eller Sten Nilsen?

Nå trenger jeg litt hjelp altså! For en tid siden kjøpte jeg dette kortet:


Og selger oppga at det var tegnet av George Schumann. Kortet er ikke signer så det er ikke så godt å si, men jeg stolte på selger.

For noen dager siden fikk jeg tilslaget på dette kortet som jo utvilsomt er i samme serie og av samme kunstner:


Men her oppgir selger at det er tegnet av Sten Nilsen! Jeg vet at George Schumann tegnet hundrevis (kanskje tusenvis) av motiver som ble postkort, ifølge Willy B tegnet ikke Sten Nilsen så mange kort (muligens ikke flere enn rundt 30?) og disse passer ikke til noen av de kortene jeg har lest beskrivelsene til.

Er det noen som har peiling her??? Schumann eller Nilsen? Eller en helt annen kunstner kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar