Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 27. april 2015

Morahesten

Jeg vet at jeg for mange mnd siden lovet et innlegg med fotokort av Mora-hesten da jeg la ut en del julekort jeg har med den som motiv. Vel - bedre sent enn aldri! Her kommer de:

710. Dalahäst:

711. Mora kyrka samt gågatan. Her tuslet vi i vakkert solskinn, kjøpte oss is og selvfølgelig et par dalahester / morahester som ble med hjem, en rød og en rosa!

 704. Trähästfabrikerna i Nusnäs:

714. Dalahäst vid Siljan. Denne tok vi mange bilder ved, den er 3,5-4 meter høy, når jeg sto foran den nådde hodet mitt til overkant av åpningen mellom hestens frembein og jeg er ca. 152 cm høy.

Anbefaler varmt en tur til Mora forresten! En nydelig liten småby med trivelige mennesker, god stemning, god is og masse dalahester. Og om det ikke dreier seg om dalahesten så er det Wasaloppet det går på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar