Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 20. juli 2015

Engelen min

Jeg har mange engle-glansbilder, men denne er en av de jeg liker aller best. Kjøpte den på qxl en gang (lenge før qxl ble oppkjøpt og ødelagt, men det er en annen historie), husker ikke hva jeg ga for den, men en femtilapp kanskje?

Den er ganske stor, 22x16 cm og baksiden er gulnet så den er nok ganske gammel.


Hvis det er noen som vet noe om hvem som har tegnet den og hvor den evt. er trykket blir jeg veldig glad for info! 

Edit: Da har jeg fått vite at engelen er tegnet av Maj Lindman og at denne utgaven sannsynligvis er trykket i Sverige på Erik. F. Olsson forlag, ettersom den er trykket på tykt papir. Den har også en tvilling og det finnes et blått tvillingpar også, de er ikke helt like, men ligner.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar