Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 14. juli 2015

Glansbilder

Var innom en antikk-butikk her på Orkanger forleden og endte opp med en pose blandede glansbilder. Mens jeg sto der og skravlet med damen bak disken utbrøt Lille Gubben: "Er det noe du IKKE samler på!?" Damen så på ham og smilte vennlig - "Men postkort og glansbilder tar ikke så stor plass, vet du!" Jeg gliste godt!
 
Det første glansbildet jeg fant, lå i en bok inne i butikken og jeg spurte pent om jeg kunne få kjøpe det for jeg syntes det var så pent:
 

Jeg visste jeg hadde sett "streken" før og etter å ha konferert med mitt eget orakel fikk jeg vite at det var Harald Damsleth.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar