Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 9. april 2018

Baardshaug Thamshavn

Et virkelig flott kort av Bårdshaug Herregård, jeg vet dessverre ikke hvor gammelt kortet er, ikke står det i postkortboka "Hilsen fra Orkedalen" heller, men et kort med motiv av Bårdshaug Herregård fra ca. 1950 står der, men der kalles den bare Baardshaug gård, så jeg antar at dette er eldre.


Baardshaug Thamshavn (Norvège)
105344 Eneberettiget 1-06. Fotograf Aune. Trondhjem.

Etter litt hjelp fra Norske postkortsamlere på facebook har jeg fått vite at ettersom kortet har denne baksiden:


som man kun kan skrive mottagers navn og adresse på, så er det sannsynligvis fra tidlig på 1900-tallet! Altså mye eldre enn jeg trodde og det var jo litt artig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar