Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 18. april 2018

Kronprins Olav i Dronningparken

Dette lå i postkassen i dag - jeg samler jo på kongekort med de kongelige til hest (eller hvor hesten er en vesentlig del av motivet) og selv om dette er et esel så måtte det bare med i samlingen. Eneberettighet 1906 John Fredriksens Eftf. Wilse foto.


Da jeg så nærmere på motivet så ser det ut som han sitter i en slags kasse på eselryggen? Kortet er poststemplet 15.juni 1906, altså like før hans treårsdag, så da er han vel bare 2 år her, så det er kanskje ikke så rart at de hadde denne anordningen han satt oppi.


Baksiden viser at kortet er brukt som en bursdagshilsen. Lite visste vel de at en samler skulle få det i sin samling 112 år senere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar