Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 24. april 2018

Hvilke postkortmotiver samler jeg på?

Ja, si det... Det begynte i sin tid med at jeg samlet på postkort med fjordhest og så ballet det på seg... Så nå er samlerområdene omtrent sånn:

- fjordhest
- hester (eldre kort og spesielle kort)
- husdyr
- ville dyr
- fugler
- planter og blomster
- julekort
- englekort, her har jeg mange som er veldig gamle og flotte

Av postkortkunstnere er det definitivt George Schuman jeg har mest av, men jeg har også litt av:
- Jenny Nystrøm
- Jan Bergerlind
- Kjell Midthun

Har også litt diverse:
- bunadskortene til Erling Nilsen
- serien "God Norsk Jul" av Frank Wathne

Av stedskort samler jeg på:
- kort fra bydelen Ila i Trondheim hvor jeg er oppvokst, har en del fra andre steder i Trondheim også
- kort fra Orkanger der min kjære er fra og jeg kommer til å flytte dit om halvannet år eller noe sånt, mest sannsynlig

Og siden jeg er bibliotekar så samler jeg jo selvfølgelig på bibliotekrelaterte kort, bl.a. en del med illustrasjoner fra barnebøker så der har jeg jo Vestly, Lindgren, Beskow og noen flere.

Og selvfølgelig kjøper jeg alltid en bunke med kort når jeg er på tur.

Og så har jeg noen veldig snåle... Som dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar