Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 11. november 2015

En god, gammel venn av meg

I dag skal dere få hilse på en god, gammel venn av meg - nemlig Julius! Nei, han er ikke oppkalt etter sjimpansen Julius, min Julius er nemlig eldre enn ham! Jeg fikk Julius i julegave (derav navnet nemlig!) det året jeg var 7 år så til jul fyller han faktisk 40 år!

Han har vært lekt enormt mye med, har mistet både arm, øye og hode (men mamman min sydde dem på igjen!) og han var med på lesestund i barnehagen den tiden jeg hadde en liten svipptur innom førskolelærerutdanningen. Nå sitter han bare på stas sammen med en annen venn som dere skal få treffe i morgen.


Jeg husker godt at han lå innpakket på loftet hos min mormor, vi var alltid der i jula, og jeg var veldig spent på hva som var inni den store pakken som var til meg fra mamma og pappa! Så spent at jeg lurte meg opp på loftet og klarte å få et glimt av noe loddent under papiret og den følelsen jeg fikk da glemmer jeg aldri. Jeg skammet meg stort over at jeg hadde lurkikket, jeg trodde det var en bamse og jeg var livredd for at mamma skulle oppdage at jeg hadde prøvd å snoke! Siden har jeg ikke lurkikket på pakker igjen!

Jakken han har på seg strikket min mor til ham for sikkert 35 år siden av restegarn etter en jakke hun strikket til seg selv og den har han alltid på seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar