Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 12. november 2015

Nydokka

Aller først må jeg komme med en innrømmelse - dette er ikke den ekte Nydokka, hun finnes dessvere ikke lenger, men ettersom hun var en ekte Anne Lise-dukke fra Lærdal (eller fra Fevik?) så fikk jeg i 2001 kjøpt en likedan (men mye finere, den originale Nydokka var både slitt og tegnet på...), den kom i posten på julaften og var min beste julegave det året.

Navnet Nydokka sier vel seg selv i grunnen. Jeg hadde ikke så mange dukker så det var nok kjempestas da jeg fikk denne! Søstrene mine fikk også hver sin store dukke, den ene var lik min, men mørkhåret og den siste var en annen type dukke. Min mor sydde bukser til alle dukkene og heklet vester og skaut til dem - de var så fiiiine!


Kjolen hun har på seg her hadde hun på seg da jeg kjøpte henne, den hører ikke til, men den er fra omtrent riktig tidsperiode tror jeg. Strømpene og skoene mener jeg at jeg kjøpte til henne selv. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar