Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 30. november 2015

Når en pepperkakebaker..

Vi tjuvstarter litt med julebaksten selv om det ikke er desember før i morra og legger herved ut oppskriften på Pepperkaker. Kortet er tegnet av Ingrid Elf og motivet er riktig koselig!


Dette er ikke den oppskriften vi bruker så jeg kan ikke garantere for den altså, om du vil prøve den er fremgangsmåten som følger:

Rør margarin, sukker og sirup godt. Tilsett vann, krydder og natron og arbeid inn melet. Arbeid med deigen til den blir smidig. La deigen stå over natten. Kjevle ut deigen (ikke for tynt) og trykk ut kaker med form. Stek i varm ovn (250 grader) i 4 min.

Lykke til - jeg vil gjerne høre hvordan de smaker om du baker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar