Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 23. september 2013

I dag tenkte jeg å presentere et kort som på et vis betyr noe spesielt for meg, nemlig dette fra Kvåles Kro og Ridesenter:


For de fleste et vanlig turistkort, men det var faktisk sommeren 1989 at Lille Gubben og jeg møttes for aller første gang på en ridetur i regi av Kvåles Kro og Ridesenter, også kalt Kvåles Gampekspress! Jeg og en av søstrene mine var med på en ridetur i Trollheimen, fra Oppdal til Orkdal og Lille Gubben jobbet der som medhjelper på disse turene. Jeg husker jeg syntes han var søt, med lyse krøller (hvor ble de krøllene egentlig av?)...

For å gjøre historien kort - vi møttes ikke igjen før våren 2005 via en nettside som het finnenvenn.no og søt musikk var snart et faktum. Verden er liten!

Kortet er utgitt av Ariel Forlag Norske Flybilder AS i Vestby, jeg vet ikke helt når, men telefonnumrene som er oppgitt på baksiden av kortet er 6-sifret pluss retningsnummer (07) for Trøndelag ser jeg, så det kan vel tyde på 80-tallet kanskje? Kortet har nr. 4415-14 og er ubrukt.

Ridesenteret har i mange år nå vært avlsstasjon for travhester og det er lenge siden det ble arrangert rideturer her og nå er det lagt ut for salg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar