Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 22. september 2013

Litt reorganisering og et gammelt kort

Halve moroa med en samling er jo å kose seg med å omorganisere, kjøpe nye permer og sånt - jeg elsker det!

Her er noen bilder fra hyllene mine:

Jeg har tre hyller til postkortene mine, men ettersom permene blir ganske tunge har jeg permer i kun 2/3 av hyllebredden omtrent.


Og som den observante leser vil se så har jeg prøvd å kjøre litt fargekoding på permene:


Lys lilla - dyr og fugler.
Blå - hester (og et par andre tema)
Hvite - stedskort + høytider og diverse
Rød - bittesmåformat

Så helt gjennomført ble det ikke, men jeg hadde jo en haug permer fra før og det var litt drøyt å kjøpe en drøss med nye bare fordi fargene ikke stemte helt, litt økonomisk må man jo være. Da blir det råd til flere kort istedet...

I den siste 1/3 av hyllene har jeg i to av dem en slik dokumentholder fra Ikea som jeg har plaslommer, skilleark, lupe og annet småtteri i:


Jeg tar med et gammelt kort med det samme, det er slitt og flekkete, men har sjarme allikevel.


Men i dette tilfellet er nok baksiden som er mest spennende, Fr. Aurora (mer klarer jeg ikke å tyde) har fått følgende hilsen "Helsningar från M..."


Hvem er denne mystiske M? Den romantiske siden av meg er selvfølgelig overbevist om at det er en hemmelig beundrer, kanskje samfunnsforholdene på den tiden var sånn at de ikke kunne få hverandre til tross for heftig kjærlighet? Eller kanskje var han håpløst avstandsforelsket i henne han aldri kunne få?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar