Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

fredag 27. september 2013

Tegnede kyr

Min siste lille dille er tegnede kyr! Og her står jo julekortene i særstilling - det finnes en god del julekort med bilder av kyr, jeg vet jeg har presentert ett her på bloggen tidligere (kort nr. 5 i denne bloggposten) og her kommer ett til:

Det er tegnet av Curt Nystrøm og det er jo nesten litt rørende å se hvordan nissene tar vare på kua. Hun blir stelt og foret etter alle kunstens regler. Kortet er sendt i Sverige og poststemplet i 1999 så det er ikke så veldig gammelt.


Dette har jeg vunnet på qxl, men ikke fått ennå, men jeg tar det med allikevel, det er et gratulasjonskort og egentlig litt pussig synes jeg - hva gjør egentlig den kua høyt oppe i lufta?! Tegnet av Svein, ukjent for meg, men kanskje noen vet hvem som skjuler seg bak signaturen? Kortet er en del av en serie, men det er bare dette som har en ku i motivet såvidt jeg vet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar