Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 11. juli 2013

Baksiden av et kort er også spennende

Dette kortet ser jo ganske så tilforlatelig ut, en vakker blond og blåøyd kvinne, en søt hund og majestetiske norske snekledte fjell i bakgrunnen. Kortet er tegnet av George Schumann og det var grunnen til at jeg fattet interesse for det i utgangspunktet.


Men da jeg fikk se baksiden på kortet må jeg si at interessen økte betraktelig! Jeg følte det var rettest å sladde over mottager og avsendere på dette kortet, vedkommende kan jo være i live fremdeles for alt jeg vet.


Teksten er som følger: "God Jul! Godt nyttår! Håper du har det bra og har fåt dig god job nu, efter du har slåss for U.S.A. og for Norge". Her er det nok noen som har hatt en kjær, ung mann ute i krigen og sikkert har engstet seg mang en gang for hvordan det skulle gå med ham. 

Utgitt på Mittet, Oslo, serie 2744 (? litt overskrevet så det vanskelig å tyde). Poststemplet 3. desember 1945.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar