Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 10. juli 2013

Hva med kyr?

Joda, også kyr har vært et yndet postkorttema og jeg har noen å vise frem her også.

Denne unge jenta på seteren med sine to kalver er gammel, men dessverre ubrukt så jeg kan ikke tidfeste henne noe nærmere. N934. Eneberettiget M2..? Jeg klarer ikke å tyde det som står nederst i høyre hjørne på kortet.


Ubrukt og ikke daterbart dette heller. Bergens Billedgalleri. (28) Anders Askevold (1834-1900) Buskapen ferges over elven.


Fra Dyrebeskyttelsens kalender, postsendt i 1946, stempel "Lotteriet Frihetskampens ofre". Påtrykket "Den 13. søndag etter Trefoldighet er vigd dyra. Da skal deres sak tales i alle landets kirker." Mittets forlag, Oslo.


Dette er også fra Dyrebeskyttelsens kalender og med samme stempel og påtrykk som over, men postsendt en mnd tidligere.


Også på julekort er kua brukt mye som motiv og dette er tegnet av Ulf Aas. Enerett Oppi 566/2.


Nok et kort fra Dyrebeskyttelsens kalender, men ettersom dette er i farger så er det nok et adskillig nyere kort enn de to lengre oppe. D-7-64, "Synes du ikke vi gjør oss godt mot en bakgrunn av grønt og blått?" Enerett Knut Aune kunstforlag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar