Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 14. juli 2013

Sommer i Trondheim

I det siste har jeg også begynt å samle litt på kort fra min kjære hjemby, Trondheim. Spesielt svak er jeg for kortene fra min egen barndom, nemlig 60-70-tallet. Noe er så gammelt at jeg ikke husker det, men annet husker jeg veldig godt.

Dette er vel fra det glade 70-tall ut fra slengbuksene å dømme vi jeg tro. Ubrukt, Knut Aune Kunstforlag, F-7710-6. Trondheim. Sommerdag i gå-gaten Nordre:


Dette er nok eldre, mer 60-tallet over kjoler og skjørt på disse damene. Ubrukt, Knut Aune kunstforlag, F-486-0. Trondheim. Parti fra Torget med Olav Tryggvassons statue.


Jeg vet ikke når dette kortet er fra, men butikken Sommer som har det okerfargede skiltet til høyre i bildet eksisterer den dag i dag, i samme lokaler! Også Knut Aunes Kunstforlag, F-3962-9. Trondheim. "Gå-gaten" Thomas Angellsgt.


Her er vi tilbake på Torget og dette er poststemplet 1. novmeber 1971. Her har klokken på taket på Hotell Phønix (om det nå het det dengangen) kommet opp til fordel for den gamle lysreklamen og PEP-reklamen på  bygget på den andre siden av Munkegaten er også borte. Knut Aunes Kunstofrlag, F-4451-0. Trondheim. Parti fra grønnsaks-torget. Grønnsakshandlerne står der også i dag!


Dette er sendt til Tyskland (DDR) i 1975. Grako kortforlag, Oslo. Motivet er Torget fra motsatt side og vi ser Vår Frue kirke som hadde offisielt 800-årsjubileum i 2007 og Hornemannsgården, den eldste delen av gården er fra ca. 1710.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar