Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 8. juli 2013

Eldre postkort med kongelige til/med hest

Vår kongefamilie har en lang historie med hester bak seg og en del av denne er avbildet på postkort. Jeg har samlet en håndfull slike og vil presentere dem her:

Dronning Maud, Kronprins Olav og Kong Haakon, jeg tror dette bildet er tatt i 1910-1912: 


Dette bildet er nok tatt samtidig, de rir på de samme hestene ser det ut til i alle fall:


Også dette bildet er av Kronprins Olav på samme ponni og sikkert tatt samtidig:


Og her er Kong Haakon med sin hest, også dette kortet ser ut til å være fra samme fotosession:


Her er vår nåværende konge, Kong Harald, som liten prins sammen med en stor hest:


Dette er jo ikke en ordentlig hest, men jeg liker kortet så godt at jeg tar det med allikevel, det viser vår forrige konge, Konge Olav som liten prins på sin gyngehest:


Dette kortet har teksten "Dronningen ridehest paa Skinnarböl" og det er nok Dronning Maud det er snakk om:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar