Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 29. oktober 2013

Alm Svarten

Alm Svarten er nok en av mine absolutte favoritt-travere gjennom tidene - han var så utrolig flott!

Det første kortet er utgitt av Norsk Rikstoto "OL-Trav-88, Alm Svarten og kusk Ulf Toresen".


Det andre kortet er tegnet av Carl B. Hestman og viser også Alm Svarten med Ulf Toresen i sulkyen.


Alm Svarten N-91-0158 f. 1981, d. 1. januar 2008, svartbrun hingst m/strimmelbles som går over mulen + hvitt på venstre bakfot. Innkjørt ca. 9.500.000,-! Eier og oppdretter: Knut Alm, 2770 Jaren.

Far: Granvar
Farfar: Vinvar
Farmor: Klæstad Tærna

Mor: Oleanne
Morfar: Jerker
Mormor: Rudstjerna

Alm Svarten har 343 starter hvorav 183 seire, 47 andreplasser, 30 tredjeplasser og 55 andre plasseringer. Han ble kjørt av mange forskjellige kusker, bl.a. Atle Solhus, men de siste årene stort sett av Ulf Toresen. Alm Svarten ble avlivet etter et fall på isenm 27 år gammel.
Han hadde flere hundre avkom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar