Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

mandag 28. oktober 2013

En morsom julehilsen

Så ble det nok en hest, men denne gangen er hesten ukjent. Kortet er ca. 100 år gammelt, det er poststemplet 23. desember 1914 og portoen er 3 øre. Eneret AS Abel, Christiania, nr. 36. Jeg klarer ikke å tyde poststemplet så jeg vet ikke hvor det er sendt fra, men det er sendt til Frøkenene Marie og Mathilde, Gjerdrum (eller er Gjerdrum etternavnet?), Vaaler St. (tror jeg).


Kortet viser en fjording som brukes til tømmerkjøring på vinteren og kusken tar en sikkert velfortjent hvil på en tømmerstokk. Det er skrevet noe på forsiden, men jeg klarer ikke å tyde det, hilsenen på baksiden er derimot lett å tyde og der står følgende litt uvanlige julehilsen:

"Morsom Jul,
Godt Nyttaar"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar