Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 24. oktober 2013

Dalegudbrand

Dalegudbrand 446 er av de store hingstene innen dølehestavlen og om bildet ikke lyver så var han en skikkelig staselig hingst!

Kortet er poststemplet 23.12.1908 og er sendt til Viborg i Danmark, porto 5 øre. Som dere ser er kortet tett påskrevet på bildesiden og jeg har ikke satt meg ned for å prøve å tyde det. Ikke ennå, men kanskje en dag?


Dalegubrand ble født i 1891 og de første leddene i stamtavla hans er:

Far: Dølegubben 0169
Farfar: Sterkoder 0126
Farmor: hoppe f. 1871

Mor: Bruna 111
Morfar: Kongslibrun 225
Mormor: hoppe f. 1876

Det var tydeligvis ikke så viktig å holde styr på hoppene som på hingstene på den tiden. Dalegudbrand hadde minst 20 registrerte avkom fra 1895-1906, men jeg skal ikke ramse opp alle disse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar