Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

tirsdag 8. oktober 2013

To gamle fjordhestkort

Det første kortet er udatert så jeg vet ikke når det er fra, men ut fra bilen på kortet å dømme er det ganske gammelt. 4-10-63 Høyfjellsveien Ustaoset, Geilo. Utgitt av Normann. Jeg bare elsker den uanfektede minen til fjordhesten selv om snøfresen suser rett bak den! Kortet er brukt, men sannsynligvis sendt i en konvolutt, hele baksiden er tettskrevet, men det er opprinnelig plass til navn og adresse som vanlig.


Jeg er faktisk ikke helt sikker på at det er en fjordhest som er på det andre kortet, den er litt mørk i fargen, men om jeg tyder poststempelet riktig er kortet sendt i 1907 (!) og på denne tiden fantes det fjordhester med litt ymse farger, bl.a. etter den kjente Rimfaksestriden. Størrelsesmessig ser den ikke så helt feil ut og den har manen klippet som en fjordhest også, uansett er motivet fint. "Fra Folgefonden", porto 5 øre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar