Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 30. oktober 2013

Sæterjenta

I går var Alm Svarten her på bloggen, en av Norges aller mest kjente kaldblodstravere noensinne - i dag er det en mer eller mindre helt ukjent traver som blir trukket frem i lyset.

Kortet er ubrukt og har ingen utgiver eller noe, kun et håndskrevet ord på forsiden - Sæterjenta. Jeg har lett i stambøkene på nettet og kommet til at det må være Sæterjenta 6586 som er avbildet.


Hun ble født i 1936 og var en mørkebrun hoppe.

Far: Baus f. 1915
Farfar: Jakson 42 T
Farmor: Kora 2164 D

Mor: Aase f. 1920
Morfar: Per Gynt 746 DH

Hun hadde 5 registrerte avkom fra årene 1947, 1948, 1949, 1951 og 1952.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar