Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 20. oktober 2013

Et bittelite postkort

I dag fant jeg dette i bittesmåformat-permen min og det er virkelig lite! Det er 9,5x6,1 cm og det har faktisk gått i posten, med frimerke og det hele! Dessverre har det stått i album og har limmerker på baksiden, bl.a. midt over frimerket.

Allikevel er det tydelig at det har blitt brukt som julekort med forhåndstrykk "En god Jul tillønskas af" og sendt til Stockolm, antagelig innen Sverige. Poststemplet 24. desember 1916 - det er lenge siden!


Det er tegnet av Aina Stenberg og er utgitt av Eskil Holm, Stockholm (?) og er merket Miniatyrkort på baksiden. Se på den detaljrikdommen i tegningen! Helt fantastisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar