Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

fredag 2. august 2013

Et aldeles absurd postkort!

I dag dumpet dette ned i postkassen min og det er da virkelig et av de merkeligere postkortene jeg har sett!

Gruss from dicken Ernst, weigt 360 Pfund.


Ernst sitter på to stoler og hva er egentlig greia med at han har dratt opp det ene bukselåret slik at selve beinet er synlig? Er det for virkelig å vise hvor tykk han er? Jeg aner ikke hvor gammelt dette kortet er eller utgiver eller noe, det er ubrukt og har ikke noe annet trykk enn det vi ser på bildet. Det er jo fryktelig trist dersom dette var en måte for Ernst å overleve på, ved å vise seg frem for penger og la seg avbilde på postkort.

1 kommentar:

  1. Ikke så rart at det er ubrukt... for hva ville folk tenkt hvis de hadde fått noe sånt i posten? :-)

    SvarSlett