Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 22. august 2013

Harald Damsleth

Dette kortet er et julekort og jeg hadde ikke tenkt å blogge om julekort mens det fremdeles er sommer, men jeg gjør det allikevel for det er så pussig...

Som skrevet i overskrifte, dette er tegnet av Harald Damsleth og utgitt i 1949, jeg må innrømme at jeg ikke har det for hånden her og nå så jeg er ikke sikker på om mitt eksemplar er så gammelt.


Jeg synes motivet er så pussig - to nisser som unektelig ser litt samiske ut i klesveien og en engel - det er da litt snodig, eller? Den ene nissen har skoene (eller skallene?) i hendene og går i bare sokkelesten i snøen. Jeg har hørt noen si at det skal være et ansikt i de snødekte trærne bak nissene, men jeg har ikke klart å se det, kan du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar