Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 1. august 2013

Sauer er ålreite dyr - også på postkort!

Javisst er sauer ålreite dyr, men jeg har ingen veldig gamle postkort med sauer på, det ser ut som geita var mer vanlig for rundt 100 år siden. Men noen litt nyere postkort med sauer har jeg da!

Dette er poststemplet 9. juli 1967. Parti fra Haukelifjell mot Dyrskar. Ruten Telemrak- Hardanger. Normanns kunsforlag Oslo. H-24-31. Porto 40 øre. Kortet er sendt av Martha som har vært på et møte (vekkelsesmøte?) i et stappfullt telt og om natten har de nesten regnet bort, men dagen etter skin sola gjennom igjen.


Flåm - Sognefjord, utsikt mot Aurland. Enerett E. A. Vikesland, 5745 Aurland. 002. Påskrevet 26. august 1985 - "En hälsning frän ett hårligt Norge. Vädret har varit bra, även fisket", men her har nok avsenderen blitt avbrutt for det står ikke noe mer og kortet er ikke postgått heller.


Og så var det nok et kort fra Dyrebeskyttelsens kalender, denne gangen poststemplet 21.10.1946 og også dette med stemplet "Lotteriet til frihetskampens ofre". Porto 20 øre, tror jeg. Utgitt på Mittet. "Frelseren ble født i en stall, og hyrdene og hjorden deres var de første som fikk bære det glade budskap. Det var ingen tilfeldighet". Men om man ser godt etter så er det et aldri så lite sort får på bildet også...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar