Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

søndag 13. desember 2015

Sankta Lucia + 3. søndag i advent

Dessverre har jeg ikke fått tak i et postkort med Lucia-sangen, men dette koselige kortet tegnet av Ilon Wikland er da en god erstatning!


Ubrukt, utgitt på K. Hjelms förlag, 16469. Motivet er fra "Julsånger och lekar" (Brombergs).

Siden det er to merkedager på en gang i dag så må jeg faktisk ha to kort på bloggen i dag!

Det tredje adventssøndagskortet er utgitt av Norges Gotemplars ungdom, poststemplet 12.12.1983 og portoen var 1,- krone.


Det tredje lys jeg tenner
Med blikk mot stjernen vendt
Og lyset stjernen sender

- i Betlehem er tent

ukjent forfatter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar