Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 30. desember 2015

Tyven, tyven, skal du hete

Den siste dagen på juletrefest feirer vi med "Tyven, tyven, skal du hete", det siste kortet jeg har i denne serien av Milly Heegard. Børrehaug og Rønning, serie L, nr. 162. Ubrukt.


Denne sangen har ukjent opphav, men de fleste kjenner den nok.

Tyven, tyven skal du hete
For du stjal min lille venn
Men jeg har et håp i vente 
at jeg snart  får en igjen

Tror jeg tra-la-la, tror jeg tra-la-la, 
tror jeg tra-la-la, så tror jeg tra-la-la, tror jeg tra-la-laa!


Jeg tror du står og sover og ikke passer på min venn 
Jeg tror du står og sover
Og ikke passer på
-Å nei, og nei jeg sover ei
Jeg bare står å hviler meg.
Jeg sover eller våker, så tenker jeg på deg.


Siste gang jeg var i byen mistet jeg min paraply 
Og den kostet mange penger
Og den var jo ganske ny

Tror jeg tra-la-la, tror jeg tra-la-la, 
tror jeg tra-la-la, så tror jeg tra-la-la, tror jeg tra-la-laa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar