Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

fredag 5. juli 2013

Et meget merkelig englekort

Jeg synes dette kortet er så rart, det er litt skummelt på en måte...


Det er brukt som fødselsdagskort (!) 17. juli 1910 og er 8,8 x 13,5 cm i format. Det ser jo ut til å være en slags blanding av foto og tegning eller noe. Jeg kjøpte kortet på qxl, men husker ikke hva jeg ga for det, det var ikke mange kronene i alle fall. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det eller ikke.

Jeg har ett til som ligner litt:


Dette er også veldig strengt og dystert synes jeg. Det er 9 x 14 cm og jeg ga 4,- for det på qxl, høsten 2012. Også brukt som fødselsdagskort, 21. september 1913, portoen var 5 øre. Kortet har en liten skade oppe i venstre hjørne, men det er jo 100 år gammelt så det er kanskje ikke så rart. Ingen glade og hyggelige englekort dette, men spesielle på sitt vis - de festligere kortene får komme senere.

Synes det er veldig rart å tenke på at det er 100 år siden noen faktisk kjøpte disse kortene, skrev en hilsen bakpå og sendte dem som en hilsen til noen de sikkert satte stor pris på. Og tenk at noen har gjemt på disse kortene i alle disse årene! Kan nesten bli litt svimmel av å tenke på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar