Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 17. juli 2013

Sentralbadet i Trondheim

Jeg lo godt da jeg fant dette kortet på qxl for ikke så lenge siden og jeg bare MÅTTE ha det! Jeg har badet mye i Sentralbadet i sin tid, det var her jeg lærte å svømme, det var her jeg hoppet fra både 1- og 3-meter'n, ja jeg har til og med en eneste gang hoppet fra 5-meter'n! Jeg var også her i arbeidsuka i februar 1983, sannelig er ikke det 30 år siden...


Bak de grønn-blå gardinene til venstre er det enorme vinduer ut mot en nitrist parkeringsplass og der hvor fotografen står er det også en statue av to sjøløver, den er tatt med til Pirbadet og jeg blir litt nostalgisk hver gang jeg ser den.

Første søndag i advent hadde alltid Svømmeklubben oppvisning her med utlodning (og kaffesalg?) og flere ganger ruslet vi hit etter å ha overvært juletretenningen på Torget først. Men kortet i seg selv er jo nitrist, tekst på baksiden: Norway. The Swimming Pool. Trondheim. Svømmehallen. Sentralbadet. Knut Aune kunstforlag F-553-0.

1 kommentar: