Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

torsdag 18. juli 2013

Ilevolden med Ilen skole

Det finnes faktisk mange kort fra bydelen Ila i Trondheim hvor jeg vokste opp, men dette er fra noen år før min barndom da. Motivet er jo ikke pent om man skal være ærlig, men det er morsomt allikevel. I alle fall for den som er født og oppvokst der.
 
Skolen heter i dag Ila skole og er det store bygget med det rare, lille klokketårnet midt i bildet. Helt til høyre litt bak i bildet har du Ilen Kirke, til venstre ute i fjorden Munkholmen og midt inne blant trærne skimtes også pavilijongen som sto i Ilaparken.
 
 
I dette tilfellet er det liten tvil om når kortet er fra, det er nemlig påskrevet på forsiden og datert 8. juli 1925, altså nettopp 88 år siden. Jeg gikk på Ila skole, men det skal jeg skrive om i en senere bloggpost med et annet postkort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar